Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyku Přejít na vyhledávání

• Náročnost trasy: lehká
  • Doporučené kolo: trekingové / MTB
  • Délka trasy: 25 km
  • Převýšení: 297​ m
  • Časová náročnost: 2​ hodiny

Silniční okruh z Broumova přes Martínkovice a Jetřichov

Pěkný nenáročný převážně silniční okruh Broumovskou kotlinou a úpatím Broumovských stěn vás zavede k mnohým architektonickým a církevním památkám i občerstvovacím zařízením.

Z Mírového náměstí v Broumově vyjedeme ulicí Protifašistických bojovníků v pravém dolním rohu náměstí, kolem kostela sv. Václava sjedeme na křižovatku s hlavní silnicí, kde se dáme doprava a okolo kostela sv. Ducha vyjedeme a křižovatku u nemocnice. Padesát metrů vpravo stojí dřevěný kostel Panny Marie. Pokračujeme rovně po hlavní silnici směrem na Božanov.

Za městem přímo před sebou vidíme Hejšovinu. Vpravo od ní se zvedá hřbet Broumovských stěn s Korunou a Velkou Kupou, dále následuje táhlé sedlo, kde mezi stěnami ústí Třešňová a Zaječí rokle. Hřeben dále pokračuje doprava přes Hvězdu a je zakončen Honským Špičákem.

Na křižovatce v Martínkovicích odbočíme doprava a mírným stoupáním vyjedeme na křižovatku v horní části obce, kde se napojíme na modře značenou cyklotrasu č. 4001. (6,9 km). Projedeme po ní kolem posledních chalup doprava ke kapličce sv. Anny na kraji lesa (7,3 km) a pokračujeme dále po lesní silnici až k hospodě Amerika na horním konci Křinic (12,3 km).

Po červené cyklotrase č. 4000 se vydáme doleva do lesa a kolem kaple sv. Huberta (14,2 km) dojedeme Pod Pasa (15,7 km) na hlavní silnici z Police nad Metují do Broumova. Projedeme po ní tři sta metrů doprava, na křižovatce zabočíme vlevo a dojedeme do obce Jetřichov, kde se u hostince U Suchánků dáme vpravo a pokračujeme obcí až na křižovatku s hlavní silnicí v jejím centru (18,8 km).

Zde odbočíme doprava. Při průjezdu obcí Hejtmánkovice si můžeme po obou stranách prohlédnout řadu zajímavých křížů a sousoší. Na Hejtmánkovice přímo navazuje město Broumov, na jehož začátku přijedeme na křižovatku s hlavní silnicí (23,7 km), kde se dáme doleva přes most. Okolo budovy městského úřadu projedeme rovně a ulicemi města dojedeme zpět na broumovské náměstí (24,7 km).

Okruh si můžete prodloužit o 6,5 km, když pojedete z Martínkovic do Božanova.